پرينتر سه بعدي پرينتر سه بعدي .

پرينتر سه بعدي

پرينتر سه بعدي و لباس هوشمند

فناوري چاپ سه بعدي براي لباس هاي هوشمند: بررسي موضوع

خلاصه

لباس يكي از عناصر مهم فعاليت هاي اجتماعي انسان تلقي مي شود. با رشد روزافزون فناوري پرينت سه بعدي، فناوري پرينت سه بعدي كاربردي مي تواند تركيب كامل لباس و دستگاه هاي الكترونيكي را تحقق بخشد و در عين حال به لباس هاي هوشمند براي دستيابي به عملكردهاي خاص كمك كند. علاوه بر اين، استفاده از فناوري پرينت سه بعدي كاربردي در لباس‌ها نه تنها راحت‌ترين و راحت‌ترين تجربه پوشيدن را در اختيار افراد قرار مي‌دهد، بلكه درك مصرف‌كنندگان از لباس‌هاي سنتي را كاملاً زير و رو مي‌كند. اين مقاله پيشرفت كاربرد پرينت سه بعدي را از بعد لباس سنتي و لباس هوشمند از طريق دو فناوري پرينت سه بعدي بالغ كه معمولاً در زمينه پوشاك استفاده مي شود معرفي كرده و چالش ها و چشم اندازهاي فناوري چاپ با پرينتر سه بعدي در زمينه پوشاك هوشمند را خلاصه مي كند. در نهايت، با توجه به تجزيه و تحليل شكاف بين لباس هاي چاپ سه بعدي و لباس‌هاي سنتي توليد شده به دليل محدوديت‌هاي مواد، اين مقاله پيش‌بيني كرد كه افزايش مواد هوشمند، چشم‌انداز جديدي را براي توسعه لباس‌هاي چاپ سه بعدي فراهم مي كند. اين مقاله منابعي براي تحقيقات كاربردي چاپ با پرينتر سه بعدي در زمينه لباس هوشمند ارائه مي دهد.

پوشاك به عنوان يك فعاليت اجتماعي مهم انسان تلقي مي شود. در حال حاضر انسان تنها به دنبال زيبايي و راحتي لباس نيست، بلكه به بيان راحتي و شخصيت نيز توجه دارد كه صنعت پوشاك را با چالش جديدي مواجه مي كند. «لباس هوشمند» كه از تركيب لباس‌هاي سنتي و فناوري هوشمند ساخته مي‌شود، به دليل مزيت‌هاي بي نظير آن نسبت به لباس هاي سنتي، چشم‌انداز بازار نامحدودي دارد و شيوع صنايع مرتبط در اين نزديكي‌هاست. اين لباس به اصطلاح هوشمند به معرفي فناوري سنجش، فناوري ميكروالكترونيك و فناوري اطلاعات به لباس روزانه افراد اشاره دارد، مانند نظارت بر سلامت، جمع آوري انرژي، سنجش هوشمند ، نمايش اطلاعات ، انتقال داده و ساير ماژول ها. به دليل فناوري منحصر به فرد آماده سازي و ويژگي هاي محصول، چاپ سه بعدي و فناوري پوشيدني در چند سال اخير در رشته هاي مد از صنعت و دانشگاه، محبوبيت انفجاري را تجربه كرده است. اين فناوري چاپ سه بعدي اختراع بزرگ قرن بيستم است كه به آن فناوري نمادين انقلاب صنعتي سوم مي گويند. مزيت فناوري چاپ سه بعدي به ويژه در صنعت پوشاك آشكار است. از زماني كه اولين لباس پرينت سه بعدي ظاهر شد، در را براي روندهاي جديد باز كرد. بسياري از طراحان مشهور براي طراحي لباس با علم و فناوري آينده از فناوري چاپ سه بعدي در لباس استفاده كرده اند كه امكانات نامحدودي را براي صنعت پوشاك به ارمغان آورده است. علاوه بر اين، استفاده از فناوري پرينت سه بعدي به طور كامل شناخت مصرف كنندگان از لباس هاي سنتي را زير و رو مي كند.


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۹:۴۳ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

پرينتر سه بعدي و دنياي تبليغات

چاپ كنيم يا چاپ نكنيم؟

 

مي توان گفت كه اين دو عملكرد مغز تاثير و ارتباط پرينتر سه بعدي را در دنياي تبليغات به چالش مي كشد. آيا اين تبليغات سه بعدي براي مغز تصويربرداري سه بعدي ما منسوخ خواهد شد؟ و چرا مي‌خواهم به يك موستانگ سه‌بعدي كه چاپ شده است نگاه كنم در حالي كه مي‌توانم وارد فروشگاه شوم و به يك موستانگ واقعي نگاه كنم؟

 

از سوي ديگر، پرينتر سه بعدي داراي ويژگي هاي بسيار خوبي است كه مي تواند به تجربه كاربر بيفزايد و راهي منحصر به فرد براي برجسته شدن ارائه دهد. از منظر روان‌شناختي، تبليغات مي‌توانند احساسات ذاتي را براي آزمايش موقعيت‌هاي رانندگي قبل از اينكه ما آن‌ها را احساس كنيم، تقويت كنند. مي تواند آنها را تقويت كند. همچنين مي‌تواند پيش‌بيني ذهن آينده‌دار را تقويت كند و اين فرض را تقويت كند كه «اين محصول هر چه باشد، من را بسيار خوشحال‌تر از آنچه در حال حاضر هستم، خواهد كرد».

 

اسپايسر مي‌گويد كه پرينتر هاي سه بعدي مي‌توانند اين شكاف بين صنايع دستي مجازي و فيزيكي را پر كنند و نوعي حس "خانگي" را به محصولات ايجاد شده تزريق كنند. ديگر خبري از قالب هاي پلاستيكي يا تبليغات پنيري نيست. اشياء واقعي و سه بعدي كه جوهر دقيق آنچه را كه واقعا مي خواهيد به شما مي دهد. همچنين، تبليغات سه بعدي مي تواند به تغذيه ذهن پيش بيني كننده كمك كند و به كاربران كمك كند تصور كنند خوردن آن برگر يا سوار شدن در آن ماشين چگونه خواهد بود.

 

چاپ با پرينتر سه بعدي چگونه بايد در كسب و كار شما اعمال شود؟

 

به گفته Xath Cruz از Cloud Times، فناوري چاپ سه بعدي هنوز منتظر است تا يك شركت محصولي را توسعه دهد كه آن را براي استفاده عمومي در دسترس قرار دهد. اين فناوري بايد به راحتي در دسترس باشد. كروز مي گويد كه اگر اين اتفاق بيفتد، به بخشي ضروري از صنعت تبديل خواهد شد.

 

كروز همچنين در مورد اينكه چگونه شركت‌هايي مانند Sculpteo خدمات چاپ سه‌بعدي را از طريق ابر براي مصرف‌كنندگان ارائه مي‌كنند تا با استفاده از ابزارها و قدرت محاسباتي اجاره‌اي توسط ارائه‌دهنده خدمات، اقلام خود را خريداري، رندر و طراحي كنند، بحث مي‌كند. علاوه بر اين، ابر به كاربران اجازه مي‌دهد تا ايده‌هاي خود را با استفاده از اپليكيشن مبتني بر ابر شركت كه در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها در دسترس است، در قالب مجسمه بارگذاري كنند.

 


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۸:۴۵ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

پرينتر سه بعدي و توليد افزودني مورد استفاده در ايجاد نقاط تبليغاتي

تيم پنجاه نفره سه ماه طول كشيد تا اين تبليغ 60 ثانيه اي را زنده كنند. ايو ژلين، كارگردان اين آگهي، اظهار داشت: «اين در مورد ساختن چيزي بهتر است. مك‌دونالدز مي‌خواست بگويد كه آنها هميشه در تلاش هستند تا يك غذاي شاد بهتر بسازند، كه مي‌توان آن را به شيوه‌اي نسبتاً كاربردي گفت، اما ما مي‌خواستيم داستان را با كمي جذابيت روايت كنيم. امروزه بسياري از مينياتورها با تصاوير كامپيوتري (CGI) ساخته مي شوند. استاپ موشن و چاپ سه بعدي داراي اصالت، لمس انساني و تكنولوژيكي هستند كه چيزهاي زيادي به داستان اضافه مي كند. اين به شما اجازه مي دهد تا چيزي عجيب و غريب را بر اساس چيزي معتبر ايجاد كنيد. به اين ترتيب، پيام نقطه روشن بود; آنها مي خواستند بر كار پشت هر وعده غذايي از طريق تلاش نشان داده شده در ايجاد نقطه تأكيد كنند. شما مي توانيد روند ايجاد نقطه را در ويديوي زير مشاهده كنيد:

تبليغات تجاري به لطف فناوري هاي جديد

در بازاريابي، تبليغات تجاري شاخه ديگري از تبليغات است كه مي تواند از فناوري ساخت افزودني بهره مند شود. در اين جنبه مي خواهيم به تمامي آن دسته از اقدامات تبليغاتي اشاره كنيم كه ارتباط مستقيم و ملموسي با مصرف كننده دارند. يا از طريق تجاري سازي خود برند يا اقداماتي كه كاربر در كمپين درگير است. بياييد چند مثال براي درك بهتر اين برنامه و نقش  پرينتر سه بعدي به عنوان يك ابزار استراتژيك ببينيم.

 

شركت تابعه كوكاكولا در اسرائيل ايده درخشاني براي ارائه بطري هاي جديد خود در اندازه كوچك ارائه كرد. اين توليد كننده مشهور جهاني نوشابه مسابقه اي را براي ايجاد mini-me (به اسپانيايي "mini-yo") براي عموم راه اندازي كرد. اين شامل استفاده از فناوري هاي سه بعدي بود تا با كمك يك برنامه تلفن همراه، دوستداران كوكاكولا بتوانند يك مدل سه بعدي از خود طراحي كنند. به برندگان با بازديد از كارخانه كوكاكولا پاداش داده شد، جايي كه آنها توانستند "ميني من" مربوطه خود را كه با چاپ در پرينتر سه بعدي ساخته شده بود، دريافت كنند.

 

يكي ديگر از برندهاي بزرگي كه از فناوري چاپ با پرينتر سه بعدي بهره برده است، فولكس واگن آلمان است. در دانمارك، اين شركت كمپين تعاملي "اصل پولو" را براي تبليغ نسل پنجم مدل ماشين پولو خود راه اندازي كرد. به قول اين شركت: «پيشرفته ترين تكنولوژي، بالاترين كيفيت را مي گيريم و در دسترس همگان قرار مي دهيم. تك تك اجزاي پولو براي ارائه قدرت نوآوري و كيفيت كار مي كنند. با اين كمپين، از كاربران دعوت شد تا در مسابقه اي شركت كنند كه در آن نمونه اوليه خودرو را از طريق يك قالب ايجاد كردند. با استفاده از ابزارها و نمادهاي از پيش تعيين شده، صدها نفر توانستند به صورت سه بعدي تجسم كنند كه طرح پولو در زندگي واقعي چگونه به نظر مي رسد. فولكس واگن دانمارك از ميان تمام شركت كنندگان، 40 خودروي خلاقانه را براي چاپ سه بعدي انتخاب كرد. بدون شك روشي بديع براي استفاده از ساخت افزودني براي جا انداختن تصوير برند در ذهن مصرف كنندگان.


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۵:۰۳ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

چرا پرينترهاي سه بعدي براي آينده مهم هستند؟

چرا پرينترهاي سه بعدي براي آينده مهم هستند؟

انعطاف پذيري، دقت و سرعت پرينتر سه بعدي ها، آنها را به ابزاري اميدواركننده براي آينده توليد تبديل كرده است. امروزه بسياري از پرينترهاي سه بعدي براي آنچه كه نمونه سازي سريع ناميده مي شود استفاده مي شود.

 

شركت ها در سرتاسر جهان اكنون از پرينترهاي سه بعدي استفاده مي كنند تا نمونه هاي اوليه خود را در عرض چند ساعت بسازند، به جاي اين كه ماه ها وقت و احتمالاً ميليون ها دلار در تحقيق و توسعه هدر دهند. در واقع، برخي از كسب و كارها ادعا مي كنند كه پرينتر سه بعدي ها فرآيند نمونه سازي را 10 برابر سريعتر و پنج برابر ارزانتر از فرآيندهاي معمول R&D مي كنند.

 

پرينترهاي سه بعدي تقريباً در هر صنعتي مي توانند نقشي را ايفا كنند. آنها فقط براي نمونه سازي استفاده نمي شوند. بسياري از پرينترهاي سه بعدي وظيفه چاپ محصولات نهايي را بر عهده دارند. صنعت ساختمان در واقع از اين روش چاپ آينده نگر براي چاپ خانه هاي كامل استفاده مي كند. مدارس سراسر جهان از  پرينتر سه بعدي استفاده مي كنند تا با چاپ استخوان هاي دايناسور سه بعدي و قطعات روباتيك، يادگيري عملي را به كلاس درس بياورند. انعطاف پذيري و سازگاري فناوري پرينت سه بعدي آن را به يك تغيير دهنده بازي براي هر صنعتي تبديل مي كند.

چه چيزي را مي توانيد چاپ سه بعدي كنيد؟

پرينترهاي سه بعدي انعطاف پذيري بالايي براي آنچه مي توان با آنها چاپ كرد، دارند. به عنوان مثال، آنها مي توانند از پلاستيك براي چاپ مواد سفت و سخت مانند عينك آفتابي استفاده كنند. آنها همچنين مي توانند با استفاده از لاستيك هيبريدي و پودر پلاستيك، اشياي انعطاف پذير از جمله قاب گوشي يا دسته دوچرخه ايجاد كنند. برخي از پرينترهاي سه بعدي حتي توانايي چاپ با فيبر كربن و پودرهاي فلزي را براي محصولات صنعتي بسيار قوي دارند. در اينجا چند مورد از كاربردهاي رايج پرينت سه بعدي براي آنها آورده شده است.

 

 

نمونه سازي سريع و ساخت سريع

چاپ سه بعدي روشي كم خطر، كم هزينه و سريع براي توليد نمونه هاي اوليه را در اختيار شركت ها قرار مي دهد كه به آنها امكان مي دهد كارايي محصول جديد را آزمايش كنند و بدون نياز به مدل هاي گران قيمت يا ابزارهاي اختصاصي، توسعه را افزايش دهند. با برداشتن يك قدم جلوتر، شركت‌ها در بسياري از صنايع از چاپ سه بعدي براي توليد سريع استفاده مي‌كنند و به آنها اجازه مي‌دهد هنگام توليد دسته‌هاي كوچك يا دوره‌هاي كوتاه توليد سفارشي در هزينه‌ها صرفه‌جويي كنند.

 


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۵۱ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

چند مهارت كليدي براي پرينتر سه بعدي صنعتي

 

1. مهارت هاي آماده سازي داده ها

درك فرآيند آماده سازي داده ها، شما را قادر مي سازد تا آماده سازي كار را بهينه كنيد و ساخت هاي ناموفق را كاهش دهيد و در ساخت نقش داشته باشيد. شما بايد بدانيد كه چگونه سازه هاي پشتيباني موفق طراحي كنيد، چگونه مواد مناسب را انتخاب كنيد و چگونه پارامترهاي مفيد را براي هر نوع قطعه انتخاب كنيد.

2. عمليات ماشين

قبل از اينكه بتوانيد يك سيستم را راه اندازي كنيد، به آموزش فشرده در مورد عملكرد ايمن و كارآمد خود دستگاه و لوازم جانبي آن نياز داريد. اين شامل مديريت نرم افزار پردازش، راه اندازي، شروع كار و مشاهده فرآيند و دانش رويه هاي پس از پردازش و همچنين تميز كردن و نگهداري ماشين مي شود.

 

3. پس از پردازش و تكميل سطح

توليد افزودني فقط در مورد طراحي و آماده سازي پروژه شما براي  پرينتر سه بعدي نيست. يك ويژگي حرفه اي متمايز، سطح مهارت هاي پس از پردازش مورد نياز براي ارائه واقعي و دقيق مدل است. بنابراين، شما بايد در مورد روش ها و فناوري هاي مختلف براي پس فرآوري قطعات اطلاعات داشته باشيد و بتوانيد از روش هاي حذف پودر، برش قطعات از روي پلت فرم و همچنين روش‌هاي حذف ساپورت و تكميل سطح استفاده كنيد.

4. تعريف كيفيت

تعريف كيفيت در صنعت پرينتر سه بعدي و نحوه اندازه گيري آن در هر مرحله از فرآيند را بشناسيد. شما بايد در مورد معيارهاي كيفيت مانند دقت ابعاد، استحكام كششي، سختي، چگالي و رسانايي الكتريكي بياموزيد.

5. توسعه مهارت ها براي كسب و كار

در نهايت، شما بايد ياد بگيريد كه چگونه تجزيه و تحليل مورد كسب و كار را به درستي انجام دهيد. اين لحظه اي خواهد بود كه دانش خود را از كل زنجيره فرآيند يكپارچه كنيد. با تاثير اهرم هاي هزينه كليدي و نحوه كاهش هزينه كلي هر قطعه آشنا شويد. شما بايد هم جنبه كمي و هم كيفي انواع مختلف مدل‌هاي كسب‌وكار و نحوه توضيح آن‌ها را براي بسياري از ذينفعان مختلف درك كنيد.

 

6. توليد پراكنده

قبل از شروع توليد سريال، بايد توليد خود را با استفاده از يك دوقلو ديجيتال شبيه سازي كنيد. در نتيجه، شما مي توانيد بر اساس تجهيزات پارك ماشين، شيفت اپراتور، روش هاي نگهداري ماشين آلات و غيره، توان و خروجي سايت توليد خود را پيش بيني كنيد.

 

از آنجايي كه كل فرآيند چا از آنجايي كه كل زنجيره فرآيند از خريد تا توليد به صورت ديجيتالي همگام شده است و همه ماشين‌ها از طريق پلتفرم‌هاي IIoT به هم متصل و با هم ارتباط برقرار مي‌كنند، مي‌توانيد به راحتي توليد خود را با خواسته‌هاي محلي هماهنگ كنيد و در عين حال هزينه‌هاي حمل و نقل و ذخيره‌سازي را به ميزان قابل توجهي كاهش دهيد. منظور ما از توليد پراكنده، مراكز توليد كوچك و انعطاف پذير توزيع شده در سطح جهاني است كه در جايي كه مشتريان هستند و در جايي كه تقاضا ايجاد مي شود، توليد مي كنند.


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۶:۱۰ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

واقعيت ها و مزاياي پرينتر سه بعدي فلزي بدون پشتيباني

 

پرينتر سه بعدي فلزي بدون پشتيباني يك پيشنهاد جذاب است. اما واقعاً به چه معناست و چرا اينقدر جذاب است؟ بياموزيد كه چاپ بدون پشتيباني چيست، آيا واقعاً امكان پذير است و چه مزايايي مي تواند داشته باشد.

بدون پشتيباني يعني چي

در ساخت افزودني (AM) ساختمان بدون پشتيباني به توسعه روش هايي براي توليد قطعات چاپ شده در پرينتر سه بعدي كاملاً مستقل از هر گونه ساختار پشتيباني اشاره دارد. تكيه گاه ها معمولاً در فرآيند ساخت براي تقويت و حفظ ساختار قطعه در حال ايجاد استفاده مي شوند. اين امر به دلايل مختلفي بسته به اندازه و شكل قطعه در حال ساخت ضروري است.

 

تكيه گاه ها به طور استراتژيك براي جلوگيري از تغيير شكل ناشي از تنش هاي حرارتي، تشويق انتقال حرارت به دور از مواد ذوب شده و محافظت از قسمت تشكيل دهنده در برابر تيغه پوشش مجدد قرار مي گيرند، كه در صورت بروز ضربه ممكن است باعث اختلال در شكل قطعه شود. آنها همچنين مي توانند استحكام بيشتري را براي قطعه در طول فرآيند ساخت ايجاد كنند - به عنوان مثال، آن را به صفحه ساخت وصل كنند تا ثابت بماند.

 

براي ايجاد لايه‌هايي از مواد افزودني به شكل مناسب، مقداري از پودر براي ايجاد تكيه‌گاه‌هايي براي نگه داشتن عناصر بيرون زده از قطعه مورد چاپ استفاده مي‌شود. ايده چاپ بدون ساپورت اين تكيه گاه ها را از بين مي برد و به يك قطعه اجازه مي دهد كاملاً مستقل ساخته شود و به محض اتمام چاپ آماده استفاده شود.

 

از نظر مفهومي، چاپ بدون پشتيباني مزاياي بسياري دارد، به همين دليل است كه همچنان يك آرزو در صنعت است. نه تنها به اين معني است كه از مواد كمتري در فرآيند ساخت استفاده مي شود، بلكه مزاياي ديگري نيز دارد. پس سوال بزرگ اين است: آيا از نظر فيزيكي امكان چاپ در پرينتر سه بعدي كاملاً بدون پشتيباني وجود دارد؟


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۴:۰۳ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

پرينتر سه بعي در صنعت روسيه

پرينتر سه بعدي جديد به نفع صنعت هسته اي روسيه
در روسيه، يك پرينتر سه بعدي پيشگامانه معرفي شده است كه نويد انقلابي در صنعت هسته اي كشور با توليد مواد افزودني را مي دهد. Rosatom – Additive Technologies (RusAT)، زيرمجموعه شركت سازنده سوخت هسته اي روسيه TVEL و بخشي از شركت هسته اي دولتي Rosatom، از بزرگترين پرينتر سه بعدي در نوع خود در كشور رونمايي كرد. انتظار مي رود با قابليت چاپ قطعات بزرگ براي راكتورهاي هسته اي، اين فناوري نوآورانه هزينه ها و زمان ساخت را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

 

پرينتر سه بعدي كه با همكاري موسسه ليزر و جوش در دانشگاه فني دريايي سنت پترزبورگ ساخته شده است، داراي ويژگي هاي چشمگيري است. ظرفيت بار آن هشت تن است و مجهز به دو ربات صنعتي شش محوره است. اين دستگاه پيشرفته مي تواند محصولاتي با قطر 2.2 متر و ارتفاع 1 متر توليد كند. با استفاده از ليزر و پودر در سيستم رسوب مستقيم فلز (DMD)، پرينتر از فرآيند تشكيل لايه به لايه استفاده مي كند و انعطاف پذيري را براي توليد محصولات كامپوزيتي از پودرهاي فلزي مختلف با خواص مختلف ارائه مي كند.

در حالي كه پرينتر را مي توان در صنايع مختلف استفاده كرد، موفقيت اوليه آن در توانايي آن در ساخت قطعه اي به ارتفاع 1 متر از بافل براي دستگاه داخلي يك راكتور انرژي هسته اي نهفته است. اولگا اوسپنيكوا، مدير انجمن توسعه فناوري هاي افزودني، تأثير عميق فناوري هاي افزودني را به رسميت مي شناسد و مي گويد: «فناوري هاي افزودني يكي از محرك هايي هستند كه شكل نسل جديد توليد را تعيين مي‌كنند... امكان استفاده گسترده از فناوري هاي افزودني در صنعت هسته اي، به ويژه، امكان چاپ قطعات بزرگ راكتورهاي هسته اي را فراهم مي كند.

 

ايليا كاولاشويلي، مدير كل RusAT، بر اهميت تاسيسات قدرتمند در ادغام كامل فناوري هاي افزودني در مهندسي سنگين تاكيد مي كند. او آينده اي را متصور است كه در آن وزن محصولات چاپ شده روي پرينتر سه بعدي نه بر حسب كيلوگرم بلكه بر حسب تن اندازه گيري شود. چنين انتقالي نه تنها مقدار قابل توجهي از مواد را ذخيره مي كند، بلكه بهره وري توليد را افزايش مي دهد و كيفيت محصول را افزايش مي دهد. Rosatom متعهد به يك برنامه فناوري افزودني در مقياس بزرگ است كه آغاز استفاده گسترده از پرينت سه بعدي در مهندسي مكانيك روسيه است.

 

نصب چندين ابزار در حال رشد را قادر مي‌سازد تا به طور همزمان بدون تداخل با ميدان هاي دمايي يكديگر كار كنند كه يك دستاورد قابل توجه است. نتايج مثبت حاصل از همكاري آنها نشان دهنده كاربرد موفقيت آميز فناوري هاي افزودني در مهندسي سنگين است. Rosatom در حال حاضر داراي سه مركز فناوري افزودني در مسكو، نوورالسك و نيژني نووگورود است. پرينتر سه بعدي جديد در كنفرانس معتبر Metalworking 2023 در مسكو ارائه شد و توجه و هيجان كارشناسان و علاقه مندان به صنعت را به خود جلب كرد.

 

اين پرينتر سه بعدي اين پتانسيل را دارد كه صنعت هسته اي را با توليد قطعات در مقياس بزرگ براي راكتورهاي هسته اي تغيير دهد. با كاهش هزينه‌ها، زمان توليد كوتاه‌تر و افزايش كيفيت محصول، اجراي فناوري هاي افزودني در مهندسي سنگين، دنيايي از امكانات را براي مهندسي مكانيك روسيه و بخش گسترده تر هسته اي باز مي كند. معرفي اين فناوري نوآورانه نقطه عطف مهمي در پيشرفت چاپ سه بعدي در مقياس بزرگ است.


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۳:۰۲ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

پرينتر سه بعدي و دنياي مد

چگونه XYZbag آينده مد را طراحي مي كند
در ابتدا، با آناليسا نيكولا، بنيانگذار XYZbag، مصاحبه اي تاثيرگذار داريم، زيرا او بينش هاي ارزشمندي در مورد ابتكارات شركت خود و نقش پرينتر سه بعدي در مد به اشتراك مي گذارد. سپس، خود را آماده كنيد تا با يك بوگاتي شبيه سازي‌شده، كه با توليد مواد افزودني بهبود يافته، به دنياي پيشرفته  فناوري خودرو مي‌رويم. از بوگاتي گرفته تا قالب هاي كفش، در مرحله بعدي شاهد قدرت توليد افزودني در پر كردن شكاف بين فناوري پرينتر سه بعدي پيشرفته و هنر پيچيده توليد كفش هستيم. سفر از مرحله طراحي تا محصول نهايي را كاوش كنيد و كشف كنيد كه چگونه اين رويكرد نوآورانه به طور يكپارچه تكنيك هاي پيشرفته پرينتر سه بعدي را در ساخت كفش هاي نفيس ادغام مي كند. اين ويديوهاي جذاب را كه امكانات بي حد و حصر پرينتر سه بعدي را به نمايش مي گذارد، از دست ندهيد! يكشنبه مبارك!

 

اول: پرينتر سه بعدي در صنعت مد – سفارشي سازي انبوه چقدر مهم است؟
XYZbag يك شركت ايتاليايي است كه به توليد كلاچ و كيف دستي از طريق استفاده از فناوري  پرينتر سه بعدي اختصاص دارد. اين شركت كه به ايده سارتوراليسم ديجيتال و سفارشي سازي انبوه اختصاص دارد، يكي از بسياري است كه از اشكال جديد توليد استفاده مي كند كه دنيايي از امكانات را در صنعت مد باز مي كند. اين قسمت جديد از مصاحبه هاي سه بعدي ما را از دست ندهيد، جايي كه با آناليسا نيكولا، بنيانگذار آن صحبت كرديم!

2 برتر: بوگاتي AM Process با زيمنس NX و Simcenter
در ويديوي بعدي ما، خود را آماده كنيد تا با شيرجه رفتن به دنياي پيشرفته فناوري خودرو، شگفت زده شويد. اين را تصور كنيد: بوگاتي شيرون، يك شگفت‌انگيز سبك وزن، اكنون با كاهش 50 درصدي وزن براي سيستم بال خود، مرزهاي عملكرد را در پيش مي‌گيرد. اين شاهكار باورنكردني چگونه به دست آمد؟ با استفاده از قابليت هاي باورنكردني پرينتر سه بعدي و ادغام آنها با لوله هاي تقويت شده با فيبر كربن. با لمس پلت فرم نوآوري ديجيتال زيمنس، سيستم هيدروليك بال عقب بهينه شده را مي توان به طور مستقيم در غرفه نرم افزار زيمنس PLM J30 در سالن 6 Hannover Messe تجربه كرد. با بررسي فرآيند نوآوري شتاب‌زده، كه توسط قابليت‌هاي NX و Simcenter زيمنس براي طراحي مولد، طراحي تركيبي و شبيه‌سازي چند فيزيك هدايت مي‌شود، خود را براي تجربه‌اي در حال تغيير بازي آماده كنيد. نتيجه؟ آيروديناميك بي بديل، كاهش وزن، و بهبود عملكرد خودرو، و بيشتر!

3 برتر: توليد افزودني هاي فلزي براي قالب هاي كفش
با ما در كاوشي جذاب در زمينه توليد افزودني هاي فلزي براي قالب هاي كفش همراه باشيد. در اين ويديوي روشنگر، به قلمروي شگفت‌انگيز مي‌پردازيم كه در آن فناوري هاي پيشرفته با صنعت كفش ملاقات مي‌كنند. شاهد روند استفاده از تكنيك هاي ساخت افزودني فلزي براي ايجاد قالب براي كفش باشيد. از مرحله طراحي تا محصول نهايي، ببينيد چگونه ادغام يكپارچه فناوري پيشرفته پرينتر سه بعدي با هنر پيچيده توليد كفش تركيب مي شود. تماشا كنيد تا درك جامعي از مزايا، چالش‌ها و امكاناتي كه توليد افزودني‌هاي فلزي در دنياي توليد قالب كفش به ارمغان مي‌آورد، به دست آوريد.

4 برتر: زنان در پرينت سه بعدي: چگونه حرفه خود را شروع كنيد
در مرحله بعد، پانل Wi3DP NextGen گروهي از مهندسان با استعداد را گرد هم مي آورد كه در مراحل اوليه حرفه خود در صنعت توليد مواد افزودني هستند. اين زنان تجربيات خود را به اشتراك مي گذارند و درباره نقش محوري اي كه در پيشبرد نوآوري براي آينده اي پايدارتر ايفا مي كنند بحث مي كنند. موضوعات پويا پوشش داده شده در اين پنل شامل مقايسه بين كار از راه دور و زندگي اداري، چالش هاي دستيابي به تعادل بين كار و زندگي، مسيرهاي مختلف براي ورود به دنياي توليد مواد افزودني، و نكات و ترفندهاي ارزشمند براي شروع سفر شما در اين هيجان انگيز است. رشته. اين فرصت را براي شنيدن حساب‌هاي دست اول و توصيه‌هاي ارزشمند اين رهبران نوظهور در صنعت از دست ندهيد. هماهنگ شويد و ديدگاه‌هاي متنوع و داستان‌هاي الهام‌بخش را كشف كنيد كه بدون شك شما را با انگيزه و مشتاق مي‌گذارد تا نشان خود را در دنياي توليد مواد افزودني بگذاريد!

5 برتر: لنگر درز چاپ شده سه بعدي ساخته شده از PEKK
لنگرهاي بخيه به عنوان اتصال دهنده هاي مهم در روش هاي جراحي عمل مي كنند و امكان اتصال بافت نرم به استخوان را فراهم مي كنند. در حالي كه به طور سنتي از تيتانيوم به دليل مقاومت در برابر خوردگي و زيست سازگاري آن ساخته مي شود، مي تواند يك ماده گران قيمت باشد. در پرداختن به اين چالش، Oxford Performance Materials (OPM) تخصص خود را در توليد و پردازش مواد پلي اتر كتون كتون (PEKK) تقويت كرده است. OPM با استفاده از قدرت تف جوشي ليزري انتخابي (SLS)، اكنون از اين تكنيك پيشرفته براي چاپ سه بعدي لنگرهاي بخيه با استفاده از PEKK استفاده مي كند. با تماشاي ويديوي آموزنده زير، مزاياي منحصر به فردي را كه PEKK براي اين برنامه به ارمغان مي آورد، كشف كنيد.


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۱۹ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

نقش پرينتر سه بعدي در حوزه هاي مختلف

برنامه هاي كاربردي توليد dditive بر اساس بخش

معماري
در دهه 1980، معماران و مهندسان ساختمان بيشتر و بيشتري شروع به استفاده از طراحي به كمك كامپيوتر (CAD) براي طراحي و ساخت ساختمان ها از طريق كامپيوتر كردند. با ظهور توليد افزودني، بسياري از شركت هاي معماري پتانسيل اين فناوري جديد را به ويژه براي ساخت مدل ها كشف كرده اند. به لطف توليد مواد افزودني، اكنون مي توان با دقت بسيار زياد، با جزئيات زياد ساخت. تعداد معماراني كه از اين فناوري استفاده مي كنند به سرعت در حال افزايش است، زيرا بسياري از شركت ها قبل از اينكه توليد افزودني در دسترس قرار گيرد با CAD آشنا بودند.

 

در سال 2017، شركت روسي Apis Cor اولين خانه پرينتر سه بعدي خود را ارائه كرد كه تنها در 24 ساعت ساخته شد! شاهكاري در بخش معماري كه به لطف يك بازوي قابل جابجايي ايجاد شد كه قادر به اكسترود كردن بتن است. از آن زمان، پرينت سه بعدي تنها در ساخت ساختمان متوقف نشده است، بلكه شروع به گسترش به ايجاد پل هايي مانند چين و هلند كرده است. علاوه بر اين، ناسا مطالعات خود را در مورد امكان استفاده از پرينت سه بعدي براي چاپ يك روستاي كامل قمر در مريخ آغاز كرده است.

طراحي هنري
فن‌آوري‌هاي ساخت افزودني به شما اين قدرت را مي‌دهد كه محدوديت‌هاي تخيل را بشكنيد، و اثبات آن در ادغام آن در آثار هنرمندان و طراحان سراسر جهان است. به لطف توانايي آن در شكستن موانع، ارائه آثار شخصي و خلاقانه، به آرامي براي هنرمندان مدرن به فناوري تبديل مي شود.

 

به لطف توليد افزودني، شاهد افزايش سريع پروژه‌هايي بوده‌ايم كه محدوديت‌هاي توانايي‌هاي خلاقانه يك هنرمند را از بين مي‌برند. نمونه هايي از اين را مي توان در مجموعه مد پرينتر سه بعدي توسط Danit Peleg، كيك هاي نفيس Dinara Kasغير مجاز مي باشد، ساختار چاپ سه بعدي Zaha Hadid و جواهرات چاپ سه بعدي Diana Law مشاهده كرد. اينها تنها نمونه هايي از آخرين پيشرفت هاي پرينت سه بعدي در دنياي هنري هستند، با خلاقيت هاي بسيار بيشتري كه هنرمندان همچنان به كشف امكانات فناوري هاي سه بعدي ادامه مي دهند.

 

ديگر
توليد افزودني در بسياري از بخش‌هاي ديگر غير از موارد اصلي كه در بالا ذكر كرديم استفاده مي‌شود. پرينت سه بعدي بدون شك يك فناوري است كه كل جامعه ما را ناراحت كرده است زيرا ايجاد و شخصي سازي را تسهيل مي كند و به همه كساني كه از آن استفاده مي كنند اجازه مي دهد نيازهاي خود را برآورده كنند و از آن فراتر بروند. اين فناوري غلبه بر موانع و پيچيدگي‌هاي خاصي را ممكن مي‌سازد، با مثالي عالي كه در اكتشافات فضايي ديده مي‌شود، زيرا ساخت افزودني امكانات جديدي براي كشف غناي فضا با ماهواره‌هاي جديد يا به طور بالقوه ايجاد پايگاه‌هاي ماه خودمان ارائه مي‌دهد.


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۳:۴۱ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)

افزايش توليد با پرينتر سه بعدي

3DM در توسعه يك پرينتر سه بعدي SLS سريعتر و بهينه تر به منظور افزايش توليد
پرينتر سه بعدي از زمان پيدايش آن در دهه 1980 مسير طولاني را پيموده است. اگرچه در ابتدا تقريباً به طور انحصاري براي نمونه سازي سريع استفاده مي شد، در چند سال گذشته شاهد بوديم كه فناوري هاي توليد افزودني به سرعت صنعتي شده و براي قطعات با استفاده نهايي در تعدادي از صنايع استفاده مي شود. اما سوالات زيادي در مورد مقياس پذيري فرآيندها به خصوص در مورد توليد باقي مي ماند. خوشبختانه، ما شاهد نوآوري فزاينده اي براي رفع اين موانع هستيم. يكي از اين شركت ها 3DM است كه فناوري هد چاپ خود را بر اساس رويكرد پرتو ليزر موازي توسعه داده است. با استفاده از اين راه حل، مي توان سرعت و توان چاپ را افزايش داد و وضوح چاپ را به طور خاص با  پرينتر سه بعدي SLS افزايش داد. براي كسب اطلاعات بيشتر با Ido Eylon، مدير عامل شركت صحبت كرديم.

 

3DN: ممكن است خودتان و 3DM را معرفي كنيد؟
نام من Ido است، من مدير عامل 3DM هستم و يك سال گذشته بوده ام. قبل از آن براي شركت هايي در صنعت AM كار مي كردم. در نقش قبلي ام معاون فروش و بازاريابي Massivit بودم كه به مدت سه سال انجام دادم. و قبل از آن من تقريباً يك دهه با Stratasys كار كردم، زماني كه ادغام بين Stratasys و Objet اتفاق افتاد. من با نقش فني تر شروع كردم و زماني كه شروع كردم مدير تيم برنامه هاي كاربردي در اسرائيل بودم. ذكر اين نكته مهم است زيرا اينگونه است كه من درك خود را از كارهايي كه با اين فناوري منطقي است و همچنين كارهايي كه نبايد با آن انجام دهم را توسعه دادم. پس از چند سال، به ايالات متحده نقل مكان كردم و مدير برنامه هاي كاربردي و پيش فروش آمريكاي شمالي بودم و در نقشي بودم كه مي توانستم به مشتريان و موارد استفاده ذكر شده نزديك تر شوم و در عين حال بيشتر در معرض جنبه تجاري قرار گرفتم. صنعت. سپس به سنگاپور رفتم تا يك واحد تجاري در آنجا افتتاح كنم و مدير بازرگاني جنوب آسيا بودم و آخرين نقش مهم من معاونت فروش در آسيا و اقيانوسيه بود. در مجموع سه سال و نيم در سنگاپور، جايي كه من از نظر تجاري، تجاري، برنامه هاي كاربردي، موارد استفاده و مكان هاي مختلف در معرض ديد قرار گرفتم.

درست قبل از انتقال به 3DM، من در مورد حركت صنعت از "نمونه سازي سريع" به صنعتي بسيار هيجان زده بودم و در 3DM راهي براي ورود به اين موضوع شناسايي كردم. SLS به طور كلي يكي از فناوري‌هايي است كه براي استفاده در حجم بالا كليدي است، به اين معني كه توليدي در 10000 قطعه قطعه است. اينجاست كه 3DM به عنوان راهي براي استفاده از SLS كه در حال حاضر قابليت‌هاي بسيار بالايي در اين زمينه دارد، وارد مي‌شود و آن را حتي فراتر مي‌برد.

 

در همين حال، 3DM توسط دكتر دانيل ماجر كه داراي مدرك دكتراي فيزيك از موسسه علوم Weizmann در اسرائيل است، تأسيس شد. او متخصص ليزر است و قبل از تأسيس 3DM قبلاً شركت هاي پيشرو در اين زمينه بود. او اولين نمونه اوليه را براي 3DM با دو دست خود ساخت و مقداري پول از يك انكوباتور در اسرائيل جمع آوري كرد و شركت شروع به رشد و پيشرفت كرد. در واقع، ما حدود 2 سال پيش در تل آويو عمومي شديم و سرمايه بيشتري را جذب كرديم و روند توسعه را ادامه داديم و اكنون در آستانه تجاري سازي هستيم. ما انتظار داريم در چند ماه آينده اولين واحدهاي بتا خود را در اين زمينه عرضه كنيم.

 


برچسب: پرينتر سه بعدي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۵:۲۰ توسط:كيميا موضوع: نظرات (0)