پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی فلزی ارزان قیمت
پرینتر سه بعدی فلزی DIY مقرون به صرفه
امروزه پرینتر سه بعدی متا در حال گسترش است، اگر می توانید  پرینتر سه بعدی در فلزات انجام دهید، پس چرا هنوز از چاپ همان پلاستیک ها خسته شده اید؟ اما متأسفانه بیشتر پرینترهای سه بعدی فلزی از پرینتر سه بعدی های پلاستیکی معمولی گران تر هستند. پرینتر سه بعدی فلزی در حال حاضر توسط شرکت های صنعتی مانند جنرال الکتریک و بوئینگ استفاده می شود. مشکلی نیست اگر یک پرینتر سه بعدی رومیزی در خانه خود دارید، می توانید دستگاه موجود خود را برای پشتیبانی از چاپ سه بعدی فلزی پیکربندی کنید. غیر مجاز می باشدmo Wenman که متخصص پرینتر سه بعدی است دستورالعمل های جامع و یک آموزش ویدیویی در مورد نحوه پرینت سه بعدی فلزی با استفاده از پرینتر سه بعدی رومیزی خود را منتشر کرد.

 

بسیاری از کاربران پرینتر سه بعدی سعی کرده اند قالب های پلاستیکی ABS را با استفاده از پرینتر سه بعدی رومیزی خود چاپ کنند. از این قالب ها برای ریخته گری فلز استفاده می شود، اما متاسفانه نقطه ذوب اکثر فلزات بسیار بالا است. اگر نقطه ذوب فلزی برابر یا بیشتر از نقطه ذوب پلاستیک ABS باشد، پس از ریختن فلز مذاب درون قالب، قالب به سادگی ذوب می شود. غیر مجاز می باشدmo آزمایش هایی انجام داد و متوجه شد که آلیاژهای خاصی از بیسموت دارای نقطه ذوب 70 درجه سانتیگراد هستند. بعد از اینکه او آلیاژ فلز بیسموت مایع را در قالب پلاستیکی ABS پرینت سه بعدی ریخت، باور نمی کنید که او فلز پرینت سه بعدی را با روکش ظریف تر به دست آورد.

 

دستورالعمل های گام به گام زیر توسط Wenman ارائه شده است.
 

طراحی سه بعدی هر قسمتی را که می خواهید چاپ کنید (شما می توانید از هر برنامه CAD مانند Autocad، tinkercad، sketchup و غیره استفاده کنید).

آن مدل را از بلوک جامد تفریق کنید، در نهایت قالب را تشکیل می دهد.

پرینتر سه بعدی با استفاده از فیلامنت ABS.

آلیاژ بیسموت را ذوب کرده و از ABS به قسمت قالب بریزید.

بعد از اینکه ترکیب قالب آلیاژی abs را خنک کردید، کل قالب را بگذارید و داخل یک شیشه توخالی پر از استون بریزید.

ABS به تدریج توسط استون حل می شود و فلز پرینت سه بعدی را به شما نشان می دهد.

قبل از انجام روش Wenman باید از برخی مسائل ایمنی اطمینان حاصل کنید. ممکن است مشکلاتی در مورد آلیاژهای بیسموت و محلول استون وجود داشته باشد، لطفاً قبل از استفاده دستورالعمل‌های کامل Wenman را در مورد Thingiverse بخوانید.

 

پرینتر سه بعدی فلزی ممکن است متعلق به خریداران ثروتمند باشند، اما روش Wenman به ما این فرصت را می دهد تا بدون هزینه زیاد، ریخته گری فلزات DIY و پرینتر سه بعدی را در خانه امتحان کنیم. بیایید باور کنیم که در عرض چند سال، اکثر تحقیقات پیشرفته تحقیق و توسعه هزینه چاپ سه بعدی فلز را کاهش می دهد. لطفاً روش Wenman را در آموزش ویدیویی یوتیوب زیر بررسی کنید.


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۵:۴۸ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)