پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی زیستی و درمان سرطان

 

چاپ زیستی سه بعدی می تواند درمان سرطان را موثرتر کند

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. در واقع، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تنها در سال 2020 حدود 10 میلیون مرگ در سراسر جهان یا تقریباً یک مورد از هر شش مرگ در سراسر جهان رخ داده است. با این حال، اگرچه تحقیقات در مورد درمان به طور مداوم در حال انجام است، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای درمان وجود دارد. اما، ممکن است امید جدیدی وجود داشته باشد. دانشمندان مؤسسه ماشین آلات و مواد کره (KIMM) و مؤسسه تحقیقاتی علوم زیستی و بیوتکنولوژی کره (KRIBB)، تحت صلاحیت وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری چاپ با پرینتر سه بعدی زیستی جدیدی را اعلام کردند که به ادعای آنها می‌تواند روش جدیدی باشد. برای درمان سرطان، به ویژه تومورهای جامد.

 

بافت های جامد که به عنوان تومورهای بدخیم متشکل از بافت های عروقی و همبند با جامد و فرم تعریف می شوند، می توانند به سختی درمان شوند، به ویژه با ایمونوتراپی. این درمان از موادی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می کند، به ویژه سلول های کشنده طبیعی (سلول های NK) یک لکوسیت که سلول های مضر برای بدن انسان را از بین می برد. طبق گفته مرکز سرطان، ایمونوتراپی اغلب برای بیماران مبتلا به مراحل پیشرفته سرطان توصیه می شود و در درمان انواع خاصی از سرطان ها بسیار موثر شناخته شده است. از این رو، این آخرین تحقیقات.

در اصل، در ایمونوتراپی، سلول های NK از طریق تزریق داخل وریدی تزریق می شوند. با این حال، در این جدیدترین روش، هیدروژل های چاپ سه بعدی سلول های NK را محصور می کنند. این به جلوگیری از از دست رفتن سلول‌های NK کمک می‌کند، بنابراین اکثر سلول‌های گفته شده را قادر می‌سازد تا در خود سلول‌های تومور قرار گیرند. این امر توسط منافذی که در طول زمان در هیدروژل ساخته شده از آلژینات سدیم و ژلاتین ایجاد می‌شوند، به دست می‌آیند و به سلول‌های NK اجازه می‌دهند بعداً آزاد شوند. و همانطور که آنها در هیدروژل تزریق می شوند، چاپ می شوند و سپس کشت می شوند، حیات سلولی و فعالیت سلول های NK نیز افزایش می یابد.

 

و تاکنون تحقیقات امیدوارکننده بوده است. در مقاله تحقیقاتی، اشاره شد که هیدروژل یک محیط مناسب برای سلول‌های NK ایجاد می‌کند، بنابراین چاپ زیستی سه بعدی سلول‌های NK را به یک درمان بالقوه مناسب تبدیل می‌کند و راه را برای درمان موثرتر سرطان هموار می‌کند. محقق اصلی Su A Park از KIMM نتیجه گرفت: "این فناوری می تواند به بهبود قابل توجه عملکرد سلول های NK که برای درمان سرطان استفاده می شوند کمک کند. ما انتظار داریم از طریق این فناوری جدید توسعه یافته به درمان بیماران سرطانی کمک کنیم."


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۸:۱۲ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)