پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی

 

فایل STL چیست؟

یک فایل STL یک قالب ساده و قابل حمل است که توسط سیستم های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) برای تعریف هندسه جامد برای قطعات قابل پرینت سه بعدی استفاده می شود. یک فایل STL اطلاعات ورودی را برای پرینت سه بعدی با مدل‌سازی سطوح جسم به‌عنوان مثلث‌هایی که لبه‌ها و رئوس را با دیگر مثلث های همسایه برای پلتفرم ساخت به اشتراک می‌گذارند، ارائه می‌کند. وضوح فایل STL بر کیفیت قطعات  پرینتر سه بعدی تأثیر می گذارد - اگر وضوح فایل خیلی بالا باشد، مثلث ممکن است با هم همپوشانی داشته باشد، اگر خیلی کم باشد، مدل دارای شکاف هایی است که آن را غیرقابل چاپ می کند. بسیاری از پرینترهای سه بعدی نیاز به یک فایل STL برای چاپ دارند، با این حال این فایل ها را می توان در اکثر برنامه های CAD ایجاد کرد.

 

صنایع پرینتر سه بعدی

با توجه به تطبیق پذیری این فرآیند، پرینت سه بعدی در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد، به عنوان مثال:

 

هوافضا

پرینت سه بعدی در صنعت هوافضا (و فضاهای نجومی) به دلیل توانایی ایجاد قطعات سبک و در عین حال پیچیده هندسی مانند بلیسکس استفاده می شود. به جای ساختن یک قطعه از چندین جزء، پرینت سه بعدی اجازه می دهد تا یک آیتم به عنوان یک جزء کامل ایجاد شود و زمان تولید و هدر رفتن مواد را کاهش دهد.

 

خودرو

صنعت خودرو به دلیل وزن و کاهش هزینه ذاتی، از پرینت سه بعدی استقبال کرده است. همچنین امکان نمونه سازی سریع قطعات جدید یا سفارشی برای آزمایش یا ساخت در مقیاس کوچک را فراهم می کند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر قطعه خاصی دیگر در دسترس نباشد، می توان آن را به عنوان بخشی از یک مجموعه کوچک و سفارشی، از جمله ساخت قطعات یدکی، تولید کرد. از طرف دیگر، اقلام یا وسایل را می توان یک شبه پرینت کرد و برای آزمایش قبل از یک دوره تولید بزرگتر آماده است.

 

پزشکی

بخش پزشکی کاربردهایی برای پرینتر سه بعدی در ساخت ایمپلنت ها و دستگاه های ساخته شده پیدا کرده است. به عنوان مثال، سمعک را می توان به سرعت از یک فایل دیجیتالی که با اسکن بدن بیمار مطابقت دارد ایجاد کرد. پرینتر سه بعدی همچنین می تواند هزینه ها و زمان تولید را به طور چشمگیری کاهش دهد.

 

ریل

صنعت ریلی کاربردهای متعددی برای پرینتر سه بعدی پیدا کرده است، از جمله ایجاد قطعات سفارشی شده، مانند تکیه گاه بازو برای رانندگان و روکش مسکن برای کوپلینگ قطار. قطعات سفارشی تنها یک برنامه کاربردی برای صنعت ریلی است که از این فرآیند برای تعمیر ریل های فرسوده نیز استفاده کرده است.

 

رباتیک

سرعت ساخت، آزادی طراحی و سهولت سفارشی‌سازی طراحی، پرینت سه بعدی را کاملاً برای صنعت رباتیک مناسب می‌سازد. این شامل کار برای ایجاد اسکلت بیرونی سفارشی و ربات های چابک با چابکی و کارایی بهبود یافته است.

 

خدمات پرینتر سه بعدی

TWI یکی از قطعی ترین طیف خدمات پرینتر سه بعدی، از جمله ذوب لیزری انتخابی، رسوب گذاری لیزری، تولید افزودنی سیم و قوس، تولید افزودنی سیم و پرتو الکترونی و نمونه سازی نمونه اولیه از همجوشی بستر پودر EB و موارد دیگر را دارد.

 


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۰:۰۳ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)