پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

واقعیت ها و مزایای پرینتر سه بعدی فلزی بدون پشتیبانی

 

پرینتر سه بعدی فلزی بدون پشتیبانی یک پیشنهاد جذاب است. اما واقعاً به چه معناست و چرا اینقدر جذاب است؟ بیاموزید که چاپ بدون پشتیبانی چیست، آیا واقعاً امکان پذیر است و چه مزایایی می تواند داشته باشد.

بدون پشتیبانی یعنی چی

در ساخت افزودنی (AM) ساختمان بدون پشتیبانی به توسعه روش هایی برای تولید قطعات چاپ شده در پرینتر سه بعدی کاملاً مستقل از هر گونه ساختار پشتیبانی اشاره دارد. تکیه گاه ها معمولاً در فرآیند ساخت برای تقویت و حفظ ساختار قطعه در حال ایجاد استفاده می شوند. این امر به دلایل مختلفی بسته به اندازه و شکل قطعه در حال ساخت ضروری است.

 

تکیه گاه ها به طور استراتژیک برای جلوگیری از تغییر شکل ناشی از تنش های حرارتی، تشویق انتقال حرارت به دور از مواد ذوب شده و محافظت از قسمت تشکیل دهنده در برابر تیغه پوشش مجدد قرار می گیرند، که در صورت بروز ضربه ممکن است باعث اختلال در شکل قطعه شود. آنها همچنین می توانند استحکام بیشتری را برای قطعه در طول فرآیند ساخت ایجاد کنند - به عنوان مثال، آن را به صفحه ساخت وصل کنند تا ثابت بماند.

 

برای ایجاد لایه‌هایی از مواد افزودنی به شکل مناسب، مقداری از پودر برای ایجاد تکیه‌گاه‌هایی برای نگه داشتن عناصر بیرون زده از قطعه مورد چاپ استفاده می‌شود. ایده چاپ بدون ساپورت این تکیه گاه ها را از بین می برد و به یک قطعه اجازه می دهد کاملاً مستقل ساخته شود و به محض اتمام چاپ آماده استفاده شود.

 

از نظر مفهومی، چاپ بدون پشتیبانی مزایای بسیاری دارد، به همین دلیل است که همچنان یک آرزو در صنعت است. نه تنها به این معنی است که از مواد کمتری در فرآیند ساخت استفاده می شود، بلکه مزایای دیگری نیز دارد. پس سوال بزرگ این است: آیا از نظر فیزیکی امکان چاپ در پرینتر سه بعدی کاملاً بدون پشتیبانی وجود دارد؟


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۴:۰۳ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)