پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

چرا پرینترهای سه بعدی برای آینده مهم هستند؟

چرا پرینترهای سه بعدی برای آینده مهم هستند؟

انعطاف پذیری، دقت و سرعت پرینتر سه بعدی ها، آنها را به ابزاری امیدوارکننده برای آینده تولید تبدیل کرده است. امروزه بسیاری از پرینترهای سه بعدی برای آنچه که نمونه سازی سریع نامیده می شود استفاده می شود.

 

شرکت ها در سرتاسر جهان اکنون از پرینترهای سه بعدی استفاده می کنند تا نمونه های اولیه خود را در عرض چند ساعت بسازند، به جای این که ماه ها وقت و احتمالاً میلیون ها دلار در تحقیق و توسعه هدر دهند. در واقع، برخی از کسب و کارها ادعا می کنند که پرینتر سه بعدی ها فرآیند نمونه سازی را 10 برابر سریعتر و پنج برابر ارزانتر از فرآیندهای معمول R&D می کنند.

 

پرینترهای سه بعدی تقریباً در هر صنعتی می توانند نقشی را ایفا کنند. آنها فقط برای نمونه سازی استفاده نمی شوند. بسیاری از پرینترهای سه بعدی وظیفه چاپ محصولات نهایی را بر عهده دارند. صنعت ساختمان در واقع از این روش چاپ آینده نگر برای چاپ خانه های کامل استفاده می کند. مدارس سراسر جهان از  پرینتر سه بعدی استفاده می کنند تا با چاپ استخوان های دایناسور سه بعدی و قطعات روباتیک، یادگیری عملی را به کلاس درس بیاورند. انعطاف پذیری و سازگاری فناوری پرینت سه بعدی آن را به یک تغییر دهنده بازی برای هر صنعتی تبدیل می کند.

چه چیزی را می توانید چاپ سه بعدی کنید؟

پرینترهای سه بعدی انعطاف پذیری بالایی برای آنچه می توان با آنها چاپ کرد، دارند. به عنوان مثال، آنها می توانند از پلاستیک برای چاپ مواد سفت و سخت مانند عینک آفتابی استفاده کنند. آنها همچنین می توانند با استفاده از لاستیک هیبریدی و پودر پلاستیک، اشیای انعطاف پذیر از جمله قاب گوشی یا دسته دوچرخه ایجاد کنند. برخی از پرینترهای سه بعدی حتی توانایی چاپ با فیبر کربن و پودرهای فلزی را برای محصولات صنعتی بسیار قوی دارند. در اینجا چند مورد از کاربردهای رایج پرینت سه بعدی برای آنها آورده شده است.

 

 

نمونه سازی سریع و ساخت سریع

چاپ سه بعدی روشی کم خطر، کم هزینه و سریع برای تولید نمونه های اولیه را در اختیار شرکت ها قرار می دهد که به آنها امکان می دهد کارایی محصول جدید را آزمایش کنند و بدون نیاز به مدل های گران قیمت یا ابزارهای اختصاصی، توسعه را افزایش دهند. با برداشتن یک قدم جلوتر، شرکت‌ها در بسیاری از صنایع از چاپ سه بعدی برای تولید سریع استفاده می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد هنگام تولید دسته‌های کوچک یا دوره‌های کوتاه تولید سفارشی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

 


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۵۱ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)