پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

نقش پرینتر سه بعدی در حوزه های مختلف

برنامه های کاربردی تولید dditive بر اساس بخش

معماری
در دهه 1980، معماران و مهندسان ساختمان بیشتر و بیشتری شروع به استفاده از طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) برای طراحی و ساخت ساختمان ها از طریق کامپیوتر کردند. با ظهور تولید افزودنی، بسیاری از شرکت های معماری پتانسیل این فناوری جدید را به ویژه برای ساخت مدل ها کشف کرده اند. به لطف تولید مواد افزودنی، اکنون می توان با دقت بسیار زیاد، با جزئیات زیاد ساخت. تعداد معمارانی که از این فناوری استفاده می کنند به سرعت در حال افزایش است، زیرا بسیاری از شرکت ها قبل از اینکه تولید افزودنی در دسترس قرار گیرد با CAD آشنا بودند.

 

در سال 2017، شرکت روسی Apis Cor اولین خانه پرینتر سه بعدی خود را ارائه کرد که تنها در 24 ساعت ساخته شد! شاهکاری در بخش معماری که به لطف یک بازوی قابل جابجایی ایجاد شد که قادر به اکسترود کردن بتن است. از آن زمان، پرینت سه بعدی تنها در ساخت ساختمان متوقف نشده است، بلکه شروع به گسترش به ایجاد پل هایی مانند چین و هلند کرده است. علاوه بر این، ناسا مطالعات خود را در مورد امکان استفاده از پرینت سه بعدی برای چاپ یک روستای کامل قمر در مریخ آغاز کرده است.

طراحی هنری
فن‌آوری‌های ساخت افزودنی به شما این قدرت را می‌دهد که محدودیت‌های تخیل را بشکنید، و اثبات آن در ادغام آن در آثار هنرمندان و طراحان سراسر جهان است. به لطف توانایی آن در شکستن موانع، ارائه آثار شخصی و خلاقانه، به آرامی برای هنرمندان مدرن به فناوری تبدیل می شود.

 

به لطف تولید افزودنی، شاهد افزایش سریع پروژه‌هایی بوده‌ایم که محدودیت‌های توانایی‌های خلاقانه یک هنرمند را از بین می‌برند. نمونه هایی از این را می توان در مجموعه مد پرینتر سه بعدی توسط Danit Peleg، کیک های نفیس Dinara Kasغیر مجاز می باشد، ساختار چاپ سه بعدی Zaha Hadid و جواهرات چاپ سه بعدی Diana Law مشاهده کرد. اینها تنها نمونه هایی از آخرین پیشرفت های پرینت سه بعدی در دنیای هنری هستند، با خلاقیت های بسیار بیشتری که هنرمندان همچنان به کشف امکانات فناوری های سه بعدی ادامه می دهند.

 

دیگر
تولید افزودنی در بسیاری از بخش‌های دیگر غیر از موارد اصلی که در بالا ذکر کردیم استفاده می‌شود. پرینت سه بعدی بدون شک یک فناوری است که کل جامعه ما را ناراحت کرده است زیرا ایجاد و شخصی سازی را تسهیل می کند و به همه کسانی که از آن استفاده می کنند اجازه می دهد نیازهای خود را برآورده کنند و از آن فراتر بروند. این فناوری غلبه بر موانع و پیچیدگی‌های خاصی را ممکن می‌سازد، با مثالی عالی که در اکتشافات فضایی دیده می‌شود، زیرا ساخت افزودنی امکانات جدیدی برای کشف غنای فضا با ماهواره‌های جدید یا به طور بالقوه ایجاد پایگاه‌های ماه خودمان ارائه می‌دهد.


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۳:۴۱ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)