پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی و ابزارهای متفاوت

Soft Tooling در مقابل Hard Tooling

ابزار نرم متکی به ایجاد الگوی اصلی برای ابزاری با مواد انعطاف پذیر مانند سیلیکون است، در حالی که ابزار سخت متکی به مواد فلزی مانند آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ است. سازندگان تمایل دارند از ابزارهای نرم برای نمونه سازی استفاده کنند که سطح عالی، دقت در جزئیات و چرخش سریع برای مهلت های پروژه را ارائه می دهد.

 

ابزار نرم از طریق ریخته گری اورتان برای نمونه سازی و آزمایش، ایجاد مدل هایی برای ارائه های مهم مشتری و تولید در حجم های پایین تر مفید است. دوره های تولید کوچک با ابزار نرم، سفارشی سازی و اصلاح قطعات را آسان تر می کند و زمان تولید کوتاه می شود. به طور کلی، این تکنیک برای پروژه هایی که به سرعت نیاز دارند اما در محدودیت بودجه عمل می کنند، گزینه بهتری است.

 

با استفاده از ابزارهای سخت، ممکن است هزینه های بیشتری از قبل وجود داشته باشد، اما محصولات نهایی عمر طولانی تری دارند. ابزار سخت همچنین سرمایه گذاری بهتری در هنگام تولید حجم زیاد است، علیرغم نیاز به پس پردازش و درمان بیشتر پس از ساخت.

 

کاربردهای ابزارهای نرم و سخت تقریباً هر صنعتی را شامل می شود، با حجم زیادی از قطعات تولید شده در هوافضا، خودرو، الکترونیک و پزشکی. با تکنیکی مانند ریخته گری اورتان، تولیدکنندگان از توانایی ساخت طیف گسترده ای از قالب ها بدون محدود شدن به هزینه و فرآیند زمان بر ساخت قالب های فلزی، که معمولاً برای تولید انبوه مناسب تر هستند، لذت می برند.

 

ابزارهای پرینتر سه بعدی سریع و مقرون به صرفه ساخته می شوند و می توان آنها را به راحتی تغییر داد و جایگزین کرد. همچنین می توان آن ها را به صورت درخواستی و در هر حجمی به صورت سه بعدی چاپ کرد که یکی از بزرگترین مزایای ساخت افزودنی با Shapeways را نشان می‌دهد. با قابلیت ذخیره ابزارهای پرینت سه بعدی به صورت دیجیتالی، می توان محصولات را زمانی تولید کرد که مشتری آماده باشد و نیازی به نگه داشتن موجودی در قفسه ها برای جمع آوری گرد و غبار نداشته باشد. محصولات را می توان در صورت نیاز سفارشی کرد و مستقیماً برای مشتریان سازنده ارسال کرد.


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۵:۰۹ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)