پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی .

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی و مدل سازی

راهنمای جراحی سفارشی پرینتر سه بعدی برای حذف آملوبلاستوما و اصلاح ژنو واروم
اگرچه  پرینتر سه بعدی نوآوری ها را در بسیاری از رشته ها و صنایع ممکن کرده است، اما این پیشرفت های انجام شده توسط پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است که می تواند بیشترین تأثیر را در بهبود زندگی مردم داشته باشد. راهنمای جراحی سفارشی پرینتر سه بعدی می تواند به جراحان کمک کند تا آناتومی و آسیب شناسی منحصر به فرد هر بیمار را درک کنند، به آنها کمک می کند تا خطرات را تجزیه و تحلیل کنند، یک رویکرد را برنامه ریزی کنند و قبل از ورود به اتاق عمل با مورد بیشتر آشنا شوند.

 

Formlabs و تخصص متنوع شرکای ما به هزاران پزشک کمک کرده است تا برنامه ریزی قبل از عمل، زمان عمل و نتایج بیمار را بهبود بخشند. از طریق تصویربرداری سه بعدی و مدل های چاپ شده با چاپ سه بعدی قبل از عمل، راهنماهای جراحی و ابزارهای جراحی یکبار مصرف، قدرت سفارشی سازی می تواند مراقبت از بیمار را آسان تر و در دسترس تر کند.

 

دو مورد زیر نشان می‌دهد که چگونه یک اکوسیستم پرینت سه بعدی قابل دسترس مانند مجموعه رزین‌های زیست سازگار Form 3B+ و Formlabs می‌تواند پزشکان را قادر به درمان موفقیت‌آمیز آسیب‌شناسی پیچیده، همه با هزینه مقرون به صرفه برای بیمارستان و بیمار کند.

 

مطالعه موردی: جراحی آملوبلاستوما
تشخیص
دکتر یوگش بات در بیمارستان آکار در وادودارا، از قدرت تصویربرداری، مدل‌سازی و چاپ سه بعدی دقیق و قدرتمند برای کمک به مرد 19 ساله ای که از آملوبلاستوما رنج می‌برد، استفاده کرد.

 

آملوبلاستوما یک تومور نادر و غیر سرطانی (خوش خیم) است که اغلب در فک نزدیک دندان های آسیاب ایجاد می شود. رشد تومور در سلول هایی آغاز می شود که پوشش محافظ مینای دندان را تشکیل می دهند. شایع‌ترین نوع آملوبلاستوم به شدت رشد می کند و تومور بزرگی را تشکیل می دهد که از مینای دندان و به استخوان فک (فک پایین) گسترش می یابد.

گزینه های درمانی آملوبلاستوما بسته به اندازه، محل، ویژگی ها و نوع سلول متفاوت است. جراحی معمولا برای برداشتن تومور انجام می شود و از آنجایی که تومور به استخوان فک رشد می کند، جراحی تهاجمی که بخشی از فک پایین را برمی دارد انجام می شود. پرتودرمانی و مراقبت های حمایتی بیشتر نیز ممکن است بسته به وسعت تومور مورد نیاز باشد. اگرچه گزینه های محافظه کارانه تری وجود دارد، به دلیل احتمال بالای عود تومور، آنها به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

برنامه ریزی قبل از عمل
دکتر بات برای معالجه بیمارش شروع به سفارش سی تی اسکن با وضوح بالا از ناحیه فک پایین از زوایای مختلف کرد. بر اساس داده‌های CT تقسیم‌بندی شده، Jajal Medical، یک سرویس تصویربرداری زیست پزشکی، یک مدل سه بعدی از جمجمه ایجاد کرد.

 

از طریق تجسم آسیب شناسی و توانایی دیدن آسیب شناسی از زوایای مختلف، از جمله محل اتصال آن به فک پایین، دکتر بات توانست رویکرد خود را برنامه ریزی کند. رویه دوگانه خواهد بود. ابتدا دکتر بات برنامه ریزی کرد تا تومور و قسمت های آسیب دیده استخوان فک را بردارد. سپس بخش کوچکی از نازک نی، یکی از سه استخوان بلند ساق پا را برمی داشت و در بازسازی استخوان فک استفاده می کرد. این نوع بازسازی فک پایین با استفاده از مواد نازک نی، به دلیل خونرسانی عالی فیبولا، عدم عملکرد باربری و شکل مطلوب، رایج است.

 

بخش سالم فک پایین منعکس شد، تکنیکی که شامل یک تکثیر دیجیتال بر اساس داده‌های موجود می‌شود تا بهینه‌ترین بازسازی استخوان را تسهیل کند و دکتر بات را در برداشتن تنها قطعه استخوان لازم از نازک نی راهنمایی کند. سپس، تیم Jajal Medical مدل‌های سه‌بعدی راهنماهای برش جراحی را طراحی کردند که متناسب با مدل‌های آناتومیک فک پایین و نازک نی باشد.


برچسب: پرینتر سه بعدی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۷:۲۶ توسط:کیمیا موضوع: نظرات (0)